Duits voor Marketing

Het doel van deze cursus Duits is dat je in 2 jaar het Duits leert dat je eventueel later als Marketeer nodig zal hebben. De cursus is gericht op het verwerven van beroepsspecifieke competenties. Om die te verwerven wordt er systematisch een degelijke basiskennis van de taal opgebouwd en daarnaast zal er veel geoefend worden in realistische en reële situaties: de praktijk staat voorop.

Welkom op de blog van Els Verschueren, studente 2e jaar Marketing
 
Laat een berichtje achter : Gastenboek  

zaterdag, december 02, 2006

Duitsland gaat roken in restaurants verbieden


Duitland gaat het roken verbieden in restaurants en in openbare gebouwen. Dit heeft een werkgroep van de regeringspartijen CDU/CSU en SPD beslist. Minister van volksgezondheid Ulla Schmidt verklaarde dat dit een grote stap voorwaarts is voor Duitsland.

Volgens haar wordt roken in restaurant verboden, tenzij in afgesloten, afzonderlijke ruimtes. Ook openbare gebouwen, zoals ziekenhuizen, scholen en andere instellingen waar kinderen komen, moeten rookvrij worden. Voor bars en cafés komt geen rookverbod, maar moeten vrijwillige oplossingen worden gevonden, zei Schmidt. Ook in biertenten mag gerookt worden.

De minister hoopt dat deze nieuwe regel ervoor zal zorgen dat minder mensen gaan roken. Ouderen moeten ermee stoppen en jongeren moeten er helemaal niet aan beginnen, "dan hebben wij veel gewonnen", zei Schmidt.

Goed idee van de minsiter? Gaat dit effect hebben? Zien jullie dit idee zitten? En wat met België?

Bron: www.hln.be

8 Comments:

  • At 4/12/06 17:14, Anonymous Anoniem said…

    Ik vind het een goed idee van Duitsland. Het is voor niet-rokers veel aangenamer om te eten en ook veel gezonder.

    Groeten

     
  • At 4/12/06 18:35, Blogger Studenten Marketing said…

    Idd, daar sluit ik mij volledig bij aan.

    Els Moeskops
    http://comcommerce.blogspot.com

     
  • At 4/12/06 20:19, Blogger Studenten Marketing said…

    Ik ben het er ook helemaal mee eens en hopelijk daalt hierdoor het aantal mensen dat rookt.

    Sanne Kerckhofs
    http://kanma.blogspot.com

     
  • At 4/12/06 22:18, Anonymous Anoniem said…

    Ik heb dezelfde mening als de Els en Sanne! Als ze niet meer mogen roken in restaurants, zullen de mensen misschien over het algemeen minder roken!

    Is er in België ook niet een gelijkaardige wet, die binnekort in werking gaat treden? Of zit ik fout?

    Ben
    www.commeva.blogspot.com

     
  • At 5/12/06 09:48, Anonymous Anoniem said…

    Naar mijn mening is het verbieden van roken in restaurants geen goed idee.

    Als je naar de huidige situatie in Belgie kijkt, zullen de niet-rokers in het merendeel van de gevallen mee aan de rokers-tafel gaan zitten indien er een roker onder het gezelschap is.
    Dit gaat niet anders zijn indien ze volledig afgesloten rokers-ruimtes creeren.

    Een tweede argument dat aangehaald wordt is dat duitsland hoopt dat hiermee minder mensen zullen roken, wat in mijn ogen niet waar is. Ik ben zelf een roker geweest en ik weet uit ervaring dat rokers niet snel hun gewoonte willen/kunnen afleren, ze vinden ALTIJD een manier om te roken en weinig dingen lijken hen daarvoor af te schrikken.

     
  • At 8/12/06 17:03, Anonymous Anoniem said…

    Ik vind dat juist kei goed dat ze in restaurants het roken verbieden! Niets is erger dan eten met sigarettenreuk, dan smaakt het eten echt ni meer ze.

    In België is dat dus vanaf januari 2007 dat roken verboden is in cafés en restaurants, denk ik toch! Toch zalig? Eindelijk geen passief roker meer! ;)
    btw, engelspratende Duitser is lachen!

    Filip
    http://vivafilip.blogspot.com/

     
  • At 11/12/06 19:35, Anonymous Anoniem said…

    Ik sluit mij aan bij de mening va Filip! Er was ooit de slogan:


    "Just be smokefree"


    http://ictmar.blogspot.com

     
  • At 29/12/06 15:37, Anonymous Anoniem said…

    In België geldt vanaf 1 januari 2007 ook een totaal rookverbod in restaurants en horecazaken!

     

Een reactie posten

<< Home

 
Bedankt voor uw bezoek en tot snel! Aantal bezoekers: Free Web Counters