Duits voor Marketing

Het doel van deze cursus Duits is dat je in 2 jaar het Duits leert dat je eventueel later als Marketeer nodig zal hebben. De cursus is gericht op het verwerven van beroepsspecifieke competenties. Om die te verwerven wordt er systematisch een degelijke basiskennis van de taal opgebouwd en daarnaast zal er veel geoefend worden in realistische en reële situaties: de praktijk staat voorop.

Welkom op de blog van Els Verschueren, studente 2e jaar Marketing
 
Laat een berichtje achter : Gastenboek  

donderdag, november 23, 2006

Artffield - "Die GröBe macht den Unterschied"


In Duitsland maakt men gebruik van een nieuw reklamemedium. Letterlijk vertaald: kunstveld. Hierbij gebruiken ze de elementen van de natuur en maken ze op weilanden zeer grote reclameborden die men vanop een zeer grote hoogte kan zien.





Enkele weetjes:
** Plaats:
Bij de volgenden luchthavens kan een advertentie gerealiseerd worden: München, Frankfurt, Hamburg, Stuttgart, Düsseldorf, Hannover, Berlin-Schönefeld. Maar op aanvraag kan het ook bij andere luchthavens, zowel binnen- als buitenland.
** Periode:
Mei tot september
** Kosten:
1,5 € per m² (bij Bliss Communikation)
** Doelgroep
Mensen in vliegtuigen
** Formaat:
tussen 50.000 tot 100.000 m²
Letters: tot 100 meter lang
** Voorbereidingstijd:
2-6 maanden

Voor meer informatie:
www.blisscommunication.de
www.artfield.de
http://www.blisscommunication.de/pdf/bliss_artfield.pdf

Is dit een goede vorm van reclame voeren? Hij is origineel, maar is heeft hij ook effect? Voor welke bedrijven is dit een goed medium? Laat het me weten.

8 Comments:

  • At 23/11/06 19:54, Blogger Studenten Marketing said…

    Wauw,mooi en vooral ook slim gevonden. Hoewel men dit ook al eerder heeft gezien, we denken dan vooral aan sommige opschriften op velden tijdens de Tour de France.
    Dit past zo bij onze mediafiches in feite ;) Goed gevonden

    Els Moeskops

     
  • At 23/11/06 20:10, Anonymous Anoniem said…

    Ik vind het zeer knap gevonden. Maar ik denk wel dat je er maar een klein publiek mee kan bereiken.

    Tom

     
  • At 23/11/06 20:57, Blogger Studenten Marketing said…

    Knap gevonden!
    Ik denk wel dat het werkt, maar heb er ook mijn twijfels over dat het een groot publiek zou bereiken ja al dan neen...
    Interessant om eens over na te denken!

    Groeten Lindsy
    http://blocencomm.blogspot.com

     
  • At 24/11/06 12:26, Blogger wouteribens said…

    Hej els!

    Dit vind ik ook een zeer goede post. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord. Maar met zo'n campagne val je zeker op! Zeer goed gevonden!

    http://wouteribens.blogspot.com

     
  • At 24/11/06 13:58, Anonymous Anoniem said…

    Origineel gevonden!
    Wel een redelijk dure methode om reclame te maken voor uw product.
    De doelgroep is volgens mij nog wel groter dan enkel de mensen in vliegtuigen: omdat het zo origineel is zullen deze foto's zonder moeite over het internet verspreid worden. Mooi voorbeeld dus van virale marketing.

    Groeten Raf

     
  • At 24/11/06 14:28, Anonymous Anoniem said…

    Dit is een mooi voorbeeld van hoe dat reclame kan afwijken van zijn standaard vorm.
    Langs de andere kant denk ik wel dat het een dure, tijdrovende en vergankelijke manier is om het te doen.

    Groetjes,
    Evi

     
  • At 24/11/06 18:06, Anonymous Anoniem said…

    Hej els!

    Dat is iets nieuws... Ik had er nog nooit van gehoord. Het is wel redelijk duur om iets voor te stellen. Het mag ook gerust het hele jaar door in plaats van tussen de maanden mei en september. Het is wel goed gevonden he.

    groetjes g.g.

     
  • At 25/11/06 00:58, Anonymous Anoniem said…

    In een nieuw jasje met een nieuw leven!

    http://marond.blogspot.com

     

Een reactie posten

<< Home

 
Bedankt voor uw bezoek en tot snel! Aantal bezoekers: Free Web Counters