Artffield - "Die GröBe macht den Unterschied"
In Duitsland maakt men gebruik van een nieuw reklamemedium. Letterlijk vertaald: kunstveld. Hierbij gebruiken ze de elementen van de natuur en maken ze op weilanden zeer grote reclameborden die men vanop een zeer grote hoogte kan zien.
Enkele weetjes:
** Plaats:
Bij de volgenden luchthavens kan een advertentie gerealiseerd worden: München, Frankfurt, Hamburg, Stuttgart, Düsseldorf, Hannover, Berlin-Schönefeld. Maar op aanvraag kan het ook bij andere luchthavens, zowel binnen- als buitenland.
** Periode:
Mei tot september
** Kosten:
1,5 € per m² (bij Bliss Communikation)
** Doelgroep
Mensen in vliegtuigen
** Formaat:
tussen 50.000 tot 100.000 m²
Letters: tot 100 meter lang
** Voorbereidingstijd:
2-6 maanden
Voor meer informatie:
www.blisscommunication.de
www.artfield.de
http://www.blisscommunication.de/pdf/bliss_artfield.pdf
Is dit een goede vorm van reclame voeren? Hij is origineel, maar is heeft hij ook effect? Voor welke bedrijven is dit een goed medium? Laat het me weten.
8 Comments:
At 23/11/06 19:54, Studenten Marketing said…
Wauw,mooi en vooral ook slim gevonden. Hoewel men dit ook al eerder heeft gezien, we denken dan vooral aan sommige opschriften op velden tijdens de Tour de France.
Dit past zo bij onze mediafiches in feite ;) Goed gevonden
Els Moeskops
At 23/11/06 20:10, Anoniem said…
Ik vind het zeer knap gevonden. Maar ik denk wel dat je er maar een klein publiek mee kan bereiken.
Tom
At 23/11/06 20:57, Studenten Marketing said…
Knap gevonden!
Ik denk wel dat het werkt, maar heb er ook mijn twijfels over dat het een groot publiek zou bereiken ja al dan neen...
Interessant om eens over na te denken!
Groeten Lindsy
http://blocencomm.blogspot.com
At 24/11/06 12:26, wouteribens said…
Hej els!
Dit vind ik ook een zeer goede post. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit iets van gehoord. Maar met zo'n campagne val je zeker op! Zeer goed gevonden!
http://wouteribens.blogspot.com
At 24/11/06 13:58, Anoniem said…
Origineel gevonden!
Wel een redelijk dure methode om reclame te maken voor uw product.
De doelgroep is volgens mij nog wel groter dan enkel de mensen in vliegtuigen: omdat het zo origineel is zullen deze foto's zonder moeite over het internet verspreid worden. Mooi voorbeeld dus van virale marketing.
Groeten Raf
At 24/11/06 14:28, Anoniem said…
Dit is een mooi voorbeeld van hoe dat reclame kan afwijken van zijn standaard vorm.
Langs de andere kant denk ik wel dat het een dure, tijdrovende en vergankelijke manier is om het te doen.
Groetjes,
Evi
At 24/11/06 18:06, Anoniem said…
Hej els!
Dat is iets nieuws... Ik had er nog nooit van gehoord. Het is wel redelijk duur om iets voor te stellen. Het mag ook gerust het hele jaar door in plaats van tussen de maanden mei en september. Het is wel goed gevonden he.
groetjes g.g.
At 25/11/06 00:58, Anoniem said…
In een nieuw jasje met een nieuw leven!
http://marond.blogspot.com
Een reactie posten
<< Home