Duits voor Marketing

Het doel van deze cursus Duits is dat je in 2 jaar het Duits leert dat je eventueel later als Marketeer nodig zal hebben. De cursus is gericht op het verwerven van beroepsspecifieke competenties. Om die te verwerven wordt er systematisch een degelijke basiskennis van de taal opgebouwd en daarnaast zal er veel geoefend worden in realistische en reële situaties: de praktijk staat voorop.

Welkom op de blog van Els Verschueren, studente 2e jaar Marketing
 
Laat een berichtje achter : Gastenboek  

woensdag, december 20, 2006

Warum Milka Milka heißt

Hoe komen merken aan hun naam??

Adidas: Der Gründer des Sportartikelherstellers hieß Adolf - kurz Adi - Dassler

Aldi: Die Firmengründer heißen mit Nachnamen Albrecht. Der Name entstand aus: Albrecht Discount

Agfa: Der Name kommt von Aktien-Gesellschaft für Anilinfarben. Anilin ist ein wichtiger Grundstoff der künstlichen Farbherstellung

Amazon: Jeffrey Bezos, Gründer von Amazon, entschied sich für den größten Fluß der Erde als Namensgeber, den in Südamerika gelegenen Amazonas

BASF: Steht für "Badische Anilin und Soda Fabrik". Das Werk steht zwar in der Pfalz, wurde aber in Mannheim (Baden) gegründet

Birkenstock: Der Name geht zurück auf den Schuster Johann Adam Birkenstock.

Fanta: Ein Mitarbeiter-Wettbewerb führte zum Namen "Fanta", denn die Neuentwicklung war "fantastisch", ihre Zusammensetzung "fantasievoll".

Google: Der Firmenname entstand als Wortspiel auf den von Milton Sirotta geprägten Begriff "googol", einer 1 mit 100 Nullen dahinter. Der Name soll die Mission des Unternehmens reflektieren, die immense, unendlich erscheinende Menge verfügbarer Informationen im Internet zu organisieren.

Haribo: Der Erfinder der berühmten Goldbären hieß Hans Riegel - und kam aus Bonn.

IBM: Die Abkürzung bedeutet International Business Machines.

Lego: Der Name ist eine Kombination aus den dänischen Wörtern "leg godt" ("spiel gut" bedeutet).

Milka: Ist die Abkürzung von Milch und Kakao, den Hauptbestandteilen der Schokolade.

Volvo: Das ist Latein und heißt "Ich rolle.

Ken jij er nog ??

7 Comments:

  • At 20/12/06 20:41, Anonymous Anoniem said…

    H&M: Hennes & Mauritz
    Hema: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam

    groeten Els
    www.duvoma.blogspot.com

     
  • At 21/12/06 16:26, Anonymous Anoniem said…

    Ik dacht volvo, Volgens Onze Leraren Volkomen Onveilig.

     
  • At 26/12/06 11:49, Blogger Studenten Marketing said…

    Ik heb ooit is gehoord dat Nike een verwijzing zou zijn naar één of andere godin van vroeger dat dit waar is weet ik wel niet zeker

     
  • At 26/12/06 11:49, Blogger Studenten Marketing said…

    Vorige berichtje was van mij; Els Moeskops :)

     
  • At 29/12/06 15:33, Anonymous Anoniem said…

    Nike gebruikt een klassieke mythe als metafoor voor de missie van het bedrijf. Nike is de godin van de overwinning. Nike staat sinds de oudheid symbool voor overwinning in de strijd en voor iedere zege die in die strijd wordt behaald, ook wanneer dit met moeite en inspanning wordt bereikt.

    Nike maakt het mogelijk om te winnen. Vandaar dat in alle reclameuitingen winnaars worden gebruikt. Tiger Woods, André Agassi, Michael Jordan, Ronaldinho en anderen.

    De gevleugelde godin en de 'swoosh', komt ook volledig overeen.

     
  • At 25/1/07 18:19, Anonymous Anoniem said…

    Ik dacht voor Adidas => All Day I Dream About Sex
    hihi

     
  • At 24/9/09 08:27, Anonymous Anoniem said…

    Audi = Latijn voor Duits "Horch" ("luister"): August Horch richtte dat bedrijf op!

     

Een reactie posten

<< Home

 
Bedankt voor uw bezoek en tot snel! Aantal bezoekers: Free Web Counters