Kommunikation für die Frau (Philips)
Philips heeft een speciale reclame communicatie gemaakt voor de Duitse vrouwen. Het is een speciale Kerst reclamepromotie.
Waarom?
Bianca Heiszwolf is Senior Customer Marketing Manager bij Philips en zij zegt dat tot 70 % van de gekochte scheerapparaten, door de vrouwen worden gekocht. En zij geven deze dan cadeau aan een man.
Rond Kerstmis is het voor de scheerapparaten een hoogseizoen. Tot 50% van de gekochte scheerapparaten dient om als geschenk weg te geven.
bron: http://www.stroeer.de/markt_news.1049.0.html?newsid=1676
Goede manier om het product verkocht te krijgen? Slim gezien om zich op de vrouwen te richten met het product? Zijn er nog andere producten waar men dat mee kan doen? En andersom, een product dat voor een vrouw is, kan men daar naar de man toe reclame voor maken om het product te verkopen?
2 Comments:
At 14/12/06 20:43, Anoniem said…
Ik vind dit wel goed gezien van Philips. Echt typische cadeaus die vrouwen aan mannen geven zijn ook portefeuilles, centuren, parfums... Misschien kunnen zulke producten ook meer naar vrouwen toe gepromoot worden. Andersom geldt dit natuurlijk ook.
Sanne
At 15/12/06 11:10, Studenten Marketing said…
Ik denk ook dat vele producten zoals een scheerapparaat dat door mannen wordt gebruikt, door de vrouw gekocht worden.
Het kan idd een interessante manier zijn om reclame te maken voor deze producten. En zoals Sanne al vermeld heeft denk ik ook dat er vooral functionele cadeaus gekocht worden, dit valt daar zeker onder. Ik vind het dus wel slim gezien.
Els Moeskops
http://comcommerce.blogspot.com
Een reactie posten
<< Home