Duits voor Marketing

Het doel van deze cursus Duits is dat je in 2 jaar het Duits leert dat je eventueel later als Marketeer nodig zal hebben. De cursus is gericht op het verwerven van beroepsspecifieke competenties. Om die te verwerven wordt er systematisch een degelijke basiskennis van de taal opgebouwd en daarnaast zal er veel geoefend worden in realistische en reële situaties: de praktijk staat voorop.

Welkom op de blog van Els Verschueren, studente 2e jaar Marketing
 
Laat een berichtje achter : Gastenboek  

donderdag, december 14, 2006

Kommunikation für die Frau (Philips)


Philips heeft een speciale reclame communicatie gemaakt voor de Duitse vrouwen. Het is een speciale Kerst reclamepromotie.

Waarom?
Bianca Heiszwolf is Senior Customer Marketing Manager bij Philips en zij zegt dat tot 70 % van de gekochte scheerapparaten, door de vrouwen worden gekocht. En zij geven deze dan cadeau aan een man.
Rond Kerstmis is het voor de scheerapparaten een hoogseizoen. Tot 50% van de gekochte scheerapparaten dient om als geschenk weg te geven.

bron: http://www.stroeer.de/markt_news.1049.0.html?newsid=1676

Goede manier om het product verkocht te krijgen? Slim gezien om zich op de vrouwen te richten met het product? Zijn er nog andere producten waar men dat mee kan doen? En andersom, een product dat voor een vrouw is, kan men daar naar de man toe reclame voor maken om het product te verkopen?

2 Comments:

  • At 14/12/06 20:43, Anonymous Anoniem said…

    Ik vind dit wel goed gezien van Philips. Echt typische cadeaus die vrouwen aan mannen geven zijn ook portefeuilles, centuren, parfums... Misschien kunnen zulke producten ook meer naar vrouwen toe gepromoot worden. Andersom geldt dit natuurlijk ook.

    Sanne

     
  • At 15/12/06 11:10, Blogger Studenten Marketing said…

    Ik denk ook dat vele producten zoals een scheerapparaat dat door mannen wordt gebruikt, door de vrouw gekocht worden.
    Het kan idd een interessante manier zijn om reclame te maken voor deze producten. En zoals Sanne al vermeld heeft denk ik ook dat er vooral functionele cadeaus gekocht worden, dit valt daar zeker onder. Ik vind het dus wel slim gezien.

    Els Moeskops
    http://comcommerce.blogspot.com

     

Een reactie posten

<< Home

 
Bedankt voor uw bezoek en tot snel! Aantal bezoekers: Free Web Counters